10 Mart 2012

Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun / Tiyatro

Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun ismiyle yazarının bir Türk kadını olmasıyla oldukça dikkatimi çekmiş beni heyecanlandırmıştı biletini alırken… Oyun bir slayt gösterisiyle başlıyor ve bir küçük kızın çocukluğundan beri gelin olma evlenme sevdası üzerine oyunlar oynamasını anlatıyor kısa bir süre… Daha sonra 4 kadın oyuncu farklı kocaların (yakışıklı koca, kasap koca, gariban koca, cüce koca…) karıları olmalarını teker teke çıkıp kimi zaman acıklı kimi zaman komik hikayeleriyle anlatıyorlar…
İlk 3,4 karı koca hikayesinde güzelmiş ya diye düşünürken bu hikayelerin çoğalması uzaması araya başka oyuncuların girmemesi sadece tek kadının oldukça karartılmış bir sahnede olabildiğince anlatması sıkmaya başlıyor doğrusu… Halbuki bu hikayelerden daha seyirciyi kucaklayan bir akışın olması mümkündü… Özellikle demiryolcunun karısının hikayesinde o kadar sıkıldım ki anlatamam… Belki yazarın anlatmak istediği sıkıcı bir hayattı ama daha güzel sunulabilirdi bilmiyorum… Kısa kısa kadın hikayeleri güzel bir fikir olabilir ama sürekli üst üste tek bir kadını fazla karartılmış bir sahnede 1 saat 20 dakika seyretmek çok keyifli olmadı benim için…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...