17 Temmuz 2012

Empati * Adam Fawer / Kitap

Adam Fawer'in ikinci kitabı Empati' yi 8 günde bitirmeyi başardım..Daha önce Olasılıksızı okumuş ve çok hazetmemiştim ama bu kitabı da aldığım için bitirmek istedim. Çoğu kişi okumuştur zaten. Olsun bir de ben yazayım:

Kaç Sayfa  : 639
Konusu  : Beyindeki elektromanyetik alanlara dayanarak Dünya'daki bazı yetenekli insanların empati yeteneğinin çok yüksek düzeyde olmasıyla beraber bazı güçlere sahip olması kitabın temeli. Onun üzerine de yine üstün yetenekli birinin yapmaya çalıştığı hain planlar.. İyi adam kötü adam mücadelesi macera bilim kurgu tadında anlatılıyor kısaca. Çok üstün körü yazdım çünkü merak unsuru bu kitabın itici gücü. Hepsini açık etmek istemem.



Kitabın İyi Yönleri:
  • Müzik, fizik, felsefe, bilgisayar, din , diziler, star wars konularında az da olsa bilgiler edinebiliyorsunuz..
  • Çok araştırılarak çok üstünde düşünülerek yazılmış kitap
  • Kurgusu, olayları atlayarak anlatması akıllıca bir plan dahilinde gerçekleşmiş
  • Sürükleyici ve merak ederek okuyorsunuz
  • Dili sade ve net
  • Orjinal bir fikirden yola çıkılmış 
  • Sonu ummadığım bir sürprizle bitti
Kitabın Kötü Yönleri:

  •   Çok uzun tutulmuş bazı yerler, başından sonuna kadar soluksuz okumadım açıkcası ortalarda sıkıldım
  •  " Ama yaptığı seçim çok yanlıştı..." ya da "Bakın daha neler olacak..." tarzı merak uyandırmaya yönelik cümlelerin sıklığı itici geldi. E tamam anladık demeye başladım:)
  • Başları oldukça kaliteli başladı çok beğendim sonlarına yaklaştıkça yine Amerikan filmi klişelerine boğuldu kitap: Araştırma merkezi, oradaki eli silahlı muhafızlar; bilgisayar dehası ve baş kahramanların oluşturduğu iyi takım; herşeyi berbat eden bir psikopat ve onu durdurmaya çalışan iyi adamlar; tehlikeye doğru geri sayım.... Olasılıksız da da böyleydi .. Amerikalılar başka birşey bilmiyor diye düşünmeye başladım:)
  • Karakterler sadece olaylarla bağlantısı olduğu kadar tanıtılmış.. Derinlemesine hiçbir karakteri hayalinizde oluşturamıyorsunuz.. Çoğu zaman hepsi aynı ağızdan konuşuyor gibi oluyor.
Altını Çizdiklerim:
  • " " O zaman ben Hemşire Christina'ya dokunduğum zaman..." " İşte seni o günaha sokmaya çalışan şeytan idi." " Eğer bu bir günahsa..." dedi Jill yere bakarak, "Neden o kadar güzeldi?""
  • " Acı çekmek, yalnızda arzuların bertaraf edilmesiyle sona erdirilebilir." 
Not: Olasılıksız'dan daha çok beğendim. Benden bu kadar.. İyi okumalar

55 yorum:

  1. Olasılıksızı birçok kişinin beğenmesinin aksine bende beğenmemiştim hatta yarım bırakmıştım:( Bu biraz daha iyiymiş yorumlara göre alır mıyım bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olasılıksız ı beğenmediyseniz bunu okumanız da fikrinizi çok değiştirmeyecektir aşağı yukarı aynı çünkü.

      Sil
    2. Olasılıksızı beğenmediyseniz bence okuyun çünkü bende olasılıksızı beğenmemiştim ama empatiyi çok sevdim

      Sil
  2. Benim de çok sevdiğim bir kitap bu. Bende olasılıksıza kıyasla daha çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  3. Adam Fawer'a bayılıyorum. Adamın, maalesef ki üşengeç herif, 2 tane kitabı var sadece. Ama olsun, ikisi de birbirinden kaliteli bence. Ve ben, ikisine de bayılmıştım. Üşenmesem, tam anlamıyla hatırlamak için bir daha bile okuyabilirim. ehehe.
    NOT: Ben de bunu Olasılıksız'dan daha çok sevmiştiiim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım 3. cüsü çıkmış Amerika da gözüme çarptı bir yerde. Ama ben bir daha Fawer okuyacağımı sanmam:)

      Sil
    2. HADİ BE!
      Ben kesinlikle okurum. ehehe.

      Sil
    3. :) herkesin farklı olması çok güzel bence

      Sil
    4. Çıkmamış galiba ya, bakındım böyle, bulamadım ben, ya da o benim beceriksizliğim. ehehe.
      Bence de güzel, farklı farklı, parmak izi misali...

      Sil
    5. Öz yeni kitabın adı

      Sil
  4. Merhaba.
    Birkaç yıl önce aldım ama okuyamadım sıkıcı gelecek korkusu ile, umarım okuyacağım, bilgiler için teşekkürler..
    Bloguma beklerim;

    http://ilknurakpinar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıkıcılıktan korkuyorsanız kesinlikle değil onu söyleyebilirim

      Sil
    2. evet beni sıkan şeylerden haz alamıyorum ..

      Sil
    3. elinizde varsa okuyun derim ben o zaman sıkılırsanız beni suçlayabilirsiniz:)

      Sil
  5. hımmm çok severek annatmamışsın.
    olsuun her yazarı sevmek zorunda diiliz kii.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Merak ettiğim bir kitapdı.Tanıtım için teşekkürler....

    YanıtlaSil
  7. olasılıksızı daha çok sevmiştim bu kitaba göre. Bir çırpıda bitirilecek kadar da sürükleyici gelmedi bana :D Bi de rahip mi ne vardı bu kitapta adamın imanına hayran kaldıydım vallahi, şans eseri kız bi tek onu kontrol edemiyordu madalyon ya da haç gibi bişey yüzünden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de 7 günde bitirmişim bu kitabı geçen vikitap taki kayıtlara baktım da bu tür bir kitap için uzun bir süre demek ki çok akıcı değilmiş:) hoşgeldiniz bloguma bu arada

      Sil
  8. Süperdi. İnanılmaz ötesiydi. Beğenmeyenlere inanamıyorum :\

    YanıtlaSil
  9. ben olasılıksızı okudum ve çok begendim. İlgi çekici deişik bir kitap diger kitaplardan farklı empatiyede başladım ve iyi gidiyor ama olasılıksız daha iyi gibiydi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimileri olasılıksız diyor kimileri empati.. Eh zevk meselesi.. iyi okumalar

      Sil
  10. cok guzel bı kıtap baslarda bıraz sıkıcı gelebılır ama sonrası gayet akıcı gıdıyor bence .kesinlikle okumanızı tavsiye ederim =)

    YanıtlaSil
  11. bazen asiri bilimsellesmis. anlayamadigim yerler oldu yani. yok empatlarin beyninde su oluyomus da bilmem radyo frekansi falan filan.

    YanıtlaSil
  12. bence olasılıksız daha güzeldi. ilk roman olduğu için özenmiş sanırım yazar. bu kitapta konuya bilimsel açıdan girmiş ama açıklamalar yetersiz kalmış.zaman konusunda kafam oldukça karıştı. edebi anlamda da pek zevk alamadım. ya çeviri kötüydü ya da kitap gerçekten kötüydü. okuyup zaman kaybetmeyin derim.

    YanıtlaSil
  13. Anlatimin icin cok tsk. Edrm :)

    YanıtlaSil
  14. ben olasılıksızı okudum ilk başları sıkıcyıdı sayfa 200den sonra çok aksiyon dolu ve crowe üzüldüm bide kızı betsy e çok güzel kitap okuyun derim

    YanıtlaSil
  15. Merhaba ben Olasılıksızıı 1 haftada bitirmiştim okul olmasa 2*3 günde biterdi neyse çok beğendim bilimsel şeylerden haz alırım.Ama Empatiye yeni başladım ve açıkçası cinsel içerikli olduğu için pek beğenmedim ve şeytan çıkartma falan hoşuma gitmedi.ama Tesla dan bahsetmesi geçmişe saygı duyması çok hoşuma gitti Geröekte ampulu Edison (puştu) bulmamış Tesla bulmuştur bilginize..

    YanıtlaSil
  16. Olasılıksız beni çok etkilemişti en beğendiğim bana okumayı sevdiren kitaptı. Empati romanından da beklentim yüksekti fakat aşırı sıkıcı sadece sonlara doğru sarıyor ben 2.kitabını beğenmedim ve maalesef hayal kırıklığına uğradım :(

    YanıtlaSil
  17. Güzel bir kitaba benziyor ama okumadım fiyatını ogrenebilirmiyim acaba.. ayrica bloğunuz harika :))

    YanıtlaSil
  18. Empati de olasıliksizda ikiside harikaydı.. kişiler olaylar gercekciydi bilimle romanın birleşmesi muazzam hangi yazar bilimi içine koyarak okurları sıkmaz ki Adam Fawer okuyucugu sıkmadan bilim le ilgili bilgileri veriyor... Bu kitabı begenmeyenlerden kitabi okumadiginda şüphe ederim

    YanıtlaSil
  19. Ben kitaba yeni başladım ama her bölümde yargı gecesine ......... Kala yazıyor ve gittikçe zaman artıyor onun anlamı nedir acaba?

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Bu tarz kitaplarda belli bir bölümden sonra her şey yerine oturuyor ve sonrasında her şey daha heyecan verici, anlaşılır oluyor. Bu yüzden de şu sayfadan sonra çok güzeldi demeye başlıyorsunuz. Kitaba gelince şuan elimde ve sadece akşamları okuyabilmeme rağmen çok beğendim ben. Şuan 280. sayfadayım. Olasılıksız gibi bu da kitaplığımın baş köşesinde olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorumlarınız için. İyi Okumalar:)

      Sil
  22. Ben Olasılıksız a bayıldım. Empati yi okumadın ama yarin okumaya baslicam

    YanıtlaSil
  23. Olasılıksız'a kıyasla daha akıcı bir kitap olduğunu düşünüyorum.
    Ayrıca kişisel olarak acayip zevk aldığım hatta mübalasız bir günde bitirdiğim bir kitap .
    tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  24. Yazar okuru o kadar çok bağlayabilmiş ki kitaba her dakikasında ayrı bir heyecan yaşayacak ve okudukça elinizde birakamayacaksiniz

    YanıtlaSil
  25. iki günde okudum olasılıksızı bnce mükemmel bir kitaptı empatiyide okuycam yorumlara bakıyırdum

    YanıtlaSil
  26. kitap akıcı mı?

    YanıtlaSil
  27. Yaraticinin tarif edildigi dogrumu kitapta.

    YanıtlaSil
  28. Gerek mcdonald's , cococola gibi reklamlardan gerekse sigara kullanmaya özendirici biçimde anlatıştan ve çok gereksiz, anlamsız bir şekilde nikotinin romanın konusuna yedirilmesinden son 70 sayfayı okumaktan vazgeçip, eskilerin tabiriyle şeytan-işi olarak tanımladığım kitabı parça pirçik edip yakmışımdır. Kaç kişi farketti bilmiyorum ama bu kitap için iyi para ödenmiş adem beye..
    Bir daha bestseller kategorisinden okumamaya kendime söz verdirdi. Bu yüzden diyorum ki yaşasın Dostoyevski ve onun haşin klasik yandaşları!!! :D

    YanıtlaSil
  29. Etkileyici.. Sadece etkileyip gitmiş..

    YanıtlaSil
  30. Anlayana herşeyi anlatmış..

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...