5 Ocak 2016

2015'te En Sevdiğim 5 Kitap

Bir yılı daha geçti... Aslında kısa gelse de okuduğum kitaplara bakınca baya baya gerilerde kalmış kitaplarım varmış, aa bunu da mı bu sene okumuşum dediğim. Kitaplar konu olunca hepsi benim için farklı anıları farklı duyguları canlandırıyor gözümde. Bu sene buraları boşladığım ve yazıya dökemediğim için bazı kitapların konusunu isimlerini vs unutmuş olsam da hala bana hissettirdiği güzel duygular içimde... Kağıtlar dolusu cümlelerin insana belki de hayatı boyunca yaşayamayacağı ve hissedemeyeceği izler bırakması bir mucize olsa gerek. Evet bu yıl boyunca elimde günlerce sürünen, hatta okurken nefret ettiğim kitaplar oldu ama devede kulak... Bazen de Pinuccia'nın okuma şenliklerine katıldım. Listeleri hazırlamak, kategorilere eldeki kitapları sokmaya çalışmak, insanların aynı şenlikte okuduklarını görmek filan baya eğlenceliydi ancak iş listeye bağlı olarak okumaya gelince beni baya boğdu. Ben her kitabı elime aldığımda başka bir hayata yolculuk yapıyorum ve her şeyimizin planlı ve monoton olduğu hayatımızda bir sonraki kitabımı bilerek elimdeki kitabı bitirmeye çalışmak beni asıl amacımdan uzaklaştırdı, şenliklerde normalden daha az kitap okudum... Belki gelecek yıl içimden gelirse tekrar katılırım ama şimdilik maymun iştahlı ve düzensiz okumalarıma geri dönme kararı aldım. Gelecek yılki okumalarım demişken kitap alışverişlerini minimize etmeye çalışsam da şu an elimde çok çok merak ettiğim okunmayı bekleyen 153 değerli kitap var. Gelecek yıl kitap almadan olabildiğince fazla okumak istiyorum tabi ki ki yerine yenileri açılsın:)
Şimdi gelelim bu yılın bilançosuna... Bu yıl toplamda 91 kitap okudum. Yıllık 100 kitap hedefime ulaşamasam da geçen yıla göre kesinlikle okuduğum kitap sayısı arttı.
Her yerde favoriler yazıları dolaşırken ben de 2015 yılının en sevdiğim 5 kitabını seçmek istedim. Bayağı zor oldu ama bunlar gerçekten çok sevdiğim ve herkesin keyif alacağını düşündüğüm kitaplar oldu... Sıralama yok...





Bu kitap bu yıl okuduğum en etkileyici kitaplardan biriydi. DnR'ın 5 TL'lik kampanyasından almam mucize gibi birşey. Amerikalı yazar Helene Wecker'ın ilk kitabı olmasına rağmen müthiş akıcı bir yazım dili ve beni daha çok etkileyen yazarın oldukça kuvvetli bir araştırma yapmış olması. Konusu ise kendine uygun eş bulamayan bir adamın kendine topraktan bir kadın yani 'golem' yaptırması diğeri de ıssız çöllerde yaşamış özgürlüğüne düşkün bir 'cin'in şehir hayatında tanışmalarıyla başlayan fantastik, duygu yüklü olmakla kalmayıp içinde insanlık derslerinin verildiği bir masumiyet hikayesi. Kitap kalınca olmasına karşın elinizden bırakamıyorsunuz. Farklı ve akıcı birşeyler okumak isteyenlere önerimdir.






Bu kitap önerilen kitaplar listelerinde dönüp duran bir kitaptı. Evet kapağına bakınca acıklı, tarihi ağırlığı olan bir ortadoğu hikayesi bekliyorsunuz ancak 2015 yılında okuduğum okuması en zevkli ve en etkileyici kitaplardan biriydi. Mutlaka okunmalı.





Evet bu seriyi geç okuyanlardanım. Hatta biraz önyargılı olanlardan. Ne bileyim saçma gençlik romanlarından biri sanmıştım ancak gördüğünüz üzere bu listeye girdi. Olayların son sürat ilerleyerek akıcı bir okuma sağlaması bir yana karakterlerin duygu düşüncelerini çok iyi anlıyorsunuz. Tabi distopik romanların olmazsa olmazı sisteme eleştiriler de aklınızdan çıkmayacak cinsten. Mutlaka okunmalı...





Elif Şafak'ın tüm eserlerini okuma isteğim bu kitaptan sonra oluştu. Önce Aşk'ı okumuş çok beğenmiş daha sonra Siyah Süt'ü o kadar sevememiştim. İskender'le yine Elif Şafak'tan daha çok şey okumalıyım duygusu oluştu. Bu kadının iliklerindeki Türklüğünü dışındaki Avrupailiği yazılarına yansıtışını seviyorum. Bu kitap da çok sevip etkilendiğim kitaplardandır 2015'te...




Yine geç kaldığım serilerden Milenyum serisini de 2015 yılında okudum. Filmi hiç tad vermese de bu seriyi tüm polisiye severlerin okuması lazım ki ben değilim:) Serinin ilk kitabını hiç soluk almadan okudum desem yeridir. Akıcı hikayesi, unutulmaz karakterleriyle çok keyif veren bir seri. Ama ben en çok ilk kitabını zevkle okudum. Diğerleri de güzeldi pek tabii ancak ilki gibi kafayı yemedim:) Ama Ejderha Dövmeli Kız'ı okuyunca diğerlerini okumamayı düşünmeyeceksiniz. E hazır serinin 4. sü de çıkmışken okumayanlara öneririm.

Siz hangilerini okudunuz bu kitapların? Neler favorilerinizdi?
Sevgiler






8 yorum:

  1. selamlar,

    ilki hariç, diğer kitapları okuyup ben de beğenmiştim. iyi okumalar.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.
    Paylaştıklarnızdan İskender kitabı bende de ayrı bir yere sahiptir. Bence yazar duyguları aktarma da çok başarılı. Gözlem Ve Cin kitabını bende D&R dan indirimden aldım hatta ilk seferde aalıp alıp bıraktım kararsız kalmıştım. Sonra ki indirimde yine gözüme çarptı aldım ama okunmak için sırasını bekliyor.
    iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İskender gerçekten güzel. Elif Şafak ı tüm eleştirilere rağmen beğeniyorum. Golem ve Cin i seveceğinizi düşünüyorum. iyi okumalar

      Sil
  3. Golem ve Cin'i çok gördüm ama bir türlü alıp okumadım. Merak ediyordum, sanırım bir kitap takası ile elime geçecek. Ve çok merak ettim bu yorum üzerine.
    Elif Şafak, hiç sevmiyorum.
    Açlık Oyunları serisini ben de önyargılı okumuştum ama çok sevmiştim. Bir fangörl olacak kadar değil ama bayağı çok :) Ve Mileyum serisine de bir türlü başlayamadım, çok övüyorlar, merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Golem ve Cin i geciktirmeden okuyun bence pişman olmazsınız:)
      Elif Şafak... Sanırım bütün kitaplarını okuyunca daha iyi bir karar vericem sevip sevmediğime ilişkin. Şimdilik iyi gidiyor.
      Fangirl i çok merak ediyorum ama çevirilene kadar bekleyeceğim sanırım.
      Milenyum serisinin ilk kitabını beğenmezseniz seriye devam etmeyin ama hoşunuza gidecektir.
      Sevgiler

      Sil
  4. iskendere yarın başlıyorum merak da ediyorum..

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...