8 Şubat 2016

Ocak Ayında Okuduklarım

Merhabalar,
Kitapları okuyorum okuyorum ancak iş yazısını yazmaya gelince tembelliğim ve zamansızlığım tutuyor. O yüzden her ay okuduklarımdan kısa kısa bahsetmek benim için daha verimli olacak. Umarım kitap yazılarımın bu şekilde olmasından hoşlananlar olur.
Bu yıla 100 kitap okuma hedefi koyarak hızlı bir giriş yapsam da aynı hızla okuyamadım desem yeridir. Geçen seneden kalma kitabı Ocak ayının başında bitirdiğimi saymazsak  Ocak'ın bilançosu toplamda 4 kitap oldu. İşte o kitaplar... (Onedio başlığı gibi oldu:))


1- Harry Potter ve Felsefe Taşı 
    J.K Rowling
    YKY Yayınları
    353   Sayfa

 Harry Potter'ı duymayan bilmeyen kalmamıştır ancak bir türlü seriyi okuyamadım. Lise yıllarında elime bir yerden geçmiş ve iki kitabını okumuştum ancak bu kez filmlerini de seyretmeden önce hepsini baştan okumak istedim. O yüzden bu yıla Hogwarts dünyasıyla başladım.
İlk kitaba zaten aşinaydım aslında filmini izlemediysem de kesik kesik aklımda sahneler vardı. O yüzden Harry'nin büyücülük okuluna girişini anlatan bu kitap tabi ki keyifli olsa da sürprizli değildi. Durun durun baştan başlamalıyım.
Belki hala hiç okumayanlar vardır. Harry Potter büyücü anne ve babasının ölmesi üzerine en yakın akrabasının yani teyze ve eniştesinin yanına bırakılır. Ancak orada hiç iyi vakit geçirdiği söylenemez. Teyzesi, eniştesi ve onların açgözlü oğullarıyla hayat Harry için tam bir kabustur. Ancak 13. yaşgününde Hogwarts Büyücülük Okulu'ndan gelen mektup hayatını baştan sona değiştirir. Evet artık Harry Potter büyücülük okuluna başlayacaktır. Bunun için önce farklı bir dünya ya geçmesi gerekir. O da 9 3/4 (Dokuz üç çeyrek) numaralı tren peronundan o farklı dünyaya geçerek 1. sınıfa başlamak üzere tren yolculuğuna çıkar. Trende tüm seri boyunca en yakın arkadaşları olacak Ron ve Hermoine ile tanışır...
Birbirinden büyülü ve şaşırtıcı ama bir o kadar okul disiplini sürdürülen okulda Harry sıradan bir öğrenci olmayıp, herkesin o daha bebekken ismini bildikleri yetenkli bir öğrencidir. Bu yeteneği uçan süpürgeyle oynanan bir tür oyun olan Quidich te te kendini gösterir ve Harry hayatındaki en inanılmaz ve büyülü yılını o okulda geçirir.
Tabi ki ilk kitap okulu ve Harry yi tanıtmakla kalmıyor, okulda meydana gelen olayları çözmede de Harry ve arkadaşları ön planda... Aslında o kadar büyücünün ve öğretmenlerin olduğu yüzyıllık Hogwarts'ta bütün işlerin Harry'nin etrafında dönmesi kitabın daha çok çocuk kitabı olduğunu hatırlatıyor ancak yine de kitabı açıp o büyülü dünyaya girmekten kendinizi alıkoyamıyorsunuz. Son derece zevkli ve sürükleyici bir okumaydı benim için...Puanım:9/10



2- Harry Potter ve Sırlar Odası
    J.K Rowling
    YKY Yayınları
    314   Sayfa

Seriye devam ettim Ocak ayında ve ikinci kitapta Harry okuldaki ikinci yılını geçirdi. Bu kez Harry nin okula devam etmemesini isteyen cin Dobby ile uğraşması ve nereden geldiği belli olmayan gizemli bir defterle uğraşması gerekmektedir. Yine macera dolu bir kitap olmasına karşın nedense elimde süründü ve 15 günde ancak bitirebildim. O yüzden üçüncü kitaba başlarken biraz endişeliydim:) Bu kitapta olayların çok uzun anlatıldığını düşündüm. Yine de puanım 8/10 oldu.

3-Harry Potter ve Azkaban Tutsağı
    J.K Rowling
    YKY Yayınları
    509   Sayfa

Üçüncü kitabı sanırım hepsinden daha çok sevdim. Artık sanırım biraz daha çocuk kitabı modundan çıkmaya başlıyor bu kitapla seri. Bu kitapta Harry'nın ailesi hakkında daha çok şey öğreniyoruz ve duygusal dünyasını daha iyi tanıyoruz. Benim Harry Potter da en çok hoşuma giden şey açıkçası Harry nin geçmişindeki ipuçlarını yakalamaya çalışmak oluyor. Evet bütün büyüler, okul ortamı ve Quiddich maçları heyecanlı olsa da benim için serinin itici gücü Harry'nin neden güçlü bir kişilik olduğunu bulmaya çalışmak oldu. Bu kitapta en çok hoşuma giden şey zamanda yolculuk sırasında Harry'nin gölün karşısında gördüğü ışıkla olan imtihanı oldu. Gerçekten pek çok ders çıkarılabilecek bir sahneydi. Benim için bu kitap ilk üç kitabın en iyisiydi. Puanım:9/10


4-Bizim Hikayemiz
    Hasan Sarı
    Kitabet Yayıncılık
    131 Sayfa

Bu ayın son kitabı imzalı olarak hediye edildi bana o yüzden çok mutlu oldum. Kitabın kapağına da bayıldım... İncecik bir kitap olmasına karşın dikkat vererek okunması gereken bir kitap. Çünkü içindeki derinlikli cümleleri kaçırmadığınzda oldukça keyifli bir okuma sunuyor okuyucuya. Kitap daha çok genel hayat meseleleri hakkında manevi ağırlıklı denemeler olarak karşımıza çıkıyor. Aslında bildiğimiz ama hatırlamak ve düşünmekten kaçtığımız konular hakkında bir duyarlılık oluşturuyor. Ben sevdim okunmalı ve Hasan Sarı'yla tanışılmalı. Puanım:8/10



Biraz gecikmeli yazsam da Ocak ayında okuduklarım bunlardı. Sizin bu kitaplardan okuduklarınız var mı? Siz neler okudunuz?
Sevgiler


2 yorum:

  1. Harry Potter serisini çocukken okudum ben, sonra gençken de okudum, okuyorum aklıma estikçe. En sevdiğim film 3.filmdir. En sevdiğim kitap da o galiba, biraz da 5. kitap. Çok güzel olaylar olacak senin adına çok heyecanlıyım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bakalım ben de 3. kitaptan sonra biraz ara verdim tekrar dönücem. Sanırım seri devam edecekmiş. İyi oldu şimdilerde okuduğum:)

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...