20 Ağustos 2012

Aramızda Bebek Var (Un Heureux Événement) / Film


Bu filmi afişinden eğlenceli klasik bebek yaramazlıklarını anlatan bir ilişki hikayesi zannederek almıştım biraz gülmek için ama hiç de öyle bir film değilmiş.Aslında beklediğimin çok üstünde ve kimi zaman komedi unsurları olsa da aslında  hayatın gerçeklerini anlatan etkileyici bir film.
Film bir aşk hikayesiyle başlıyor. Çekici, zeki, yüksek lisans yapmakta olan bir kız; dvd dükkanı olan, espri anlayışı olan bir erkek... Birbirilerine tutkuyla bağlı olan bu çift bir bebek yapmaya karar verirler ve hikaye başlar...
Mutlu bir olayın mucizeleri dışında ilişkilerine, kendilerine kattıkları, aldıkları kadının gözünden anlatılıyor. Aslında filmin orjinal ismi de Mutlu Bir Olay ancak sanırım benim gibi film eğlenceli sanılsın diye Aramızda Bebek Var olarak değiştirilmiş. Bence orjinal ismi filme daha uygun.

Film 1 saat 50 dakika sürüyor ve bence boşuna uzatılmış sıkan bir yeri yok. Hikaye sırasında geri dönüş yapılarak anlatım her ne kadar alışılmış olsa da bence bu filmde güzel durmuş. Çok güzel diyaloglar, iç sesler var filmde bu da bir kitaptan uyarlanmış olduğuna beni şaşırtmayan bir derinlik. Eliette Abecassis'in otobiyografik romanından uyarlanmış bu film. Filmi alt yazılı olarak izleminizi tavsiye ederim çünkü Fransızca diyalogları duymak ayrı bir keyif oluyor biliyorsunuz.
Oyunculuklar da çok iyiydi bence gerçekten o insanları o hayatı yaşadığına inanıyorsunuz Fransa nın bir yerinde. Hikayenin başka bir ülkede kültürde geçmesine rağmen bu kadar tanıdık olması hepimizin ortak noktasının insan olduğunu tekrar hatırlattı bana.
Bebeği olanların "Aa aynı ben işte" , bebek sahibi olmayı düşünenlerin ise " Biraz daha mı düşünsem acaba?" diyecekleri çok gerçekçi ,incelikli, keyifli bir film. Kadınları anlamak adına erkeklerin de izlemesinin faydası olacağını düşünüyorum. Imdb puanı: 6.2 / 10.
Bu da fragmanı:

3 yorum:

  1. Filmi adından dolayı bende romantik komedi sanmıştım.Bahsettiğiniz gibi film bebek sahibi olanların ve olmak isteyenlerin izlemesi gereken bir film.Güzel anlatmışlar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle düşünülüyor ama ben beğendim

      Sil
  2. Filmi bu kış bi arkadaşımdan duymuştum hatta özellikle sen izlemelisin demişiti:) Biraz çocuk korkum meşhurdur da:)
    Eşimle birlikte izlemek ayrıca güzel oldu nitekim onlar bu konularda çok cahillermiş, aa gerçekten böyle mi oluyor diye şaşırdığı çok oldu:) Hem eğlenceli hem de gerçekleri birebir yansıtan bir film olmuş.

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...