24 Temmuz 2014

Allah De Ötesini Bırak - Bana Allah Yeter * Uğur Koşar

Uğur Koşar ı bugünlerde tanımayan pek kalmadı gibi. Özellikle kitap severler mutlaka en az bir kitabını okumuştur. Kendisi de instagram da oldukça aktif...

Bu popülerlik, reklam durumu kitaplarına ön yargıyla yaklaşmama neden olmuştu. Popüler kitaplara zaten temkinle yaklaşan ben, kitaplar özellikle manevi konularla ilgili olunca bu derece reklamı abartılı bulmuştum ancak çok kişinin sevmesi bahsetmesi üzerine okumak istedim... Eh reklamlar amacına ulaştı diyebiliriz:) 

Kitaplarına olumsuz bir önyargıyla yaklaşmamın diğer bir sebebi de televizyona çıktığında verdiği izlenim olmuştu. Yazarları okumadan önce onların konuşmalarını gerçek hayattaki hallerini çok dinlememeye çalışırım o yüzden uzun uzun konuştuklarını dinlemedim ancak konuşma tarzı, boynunda sık sık gördüğüm kocaman bir sema figürü itici gelmişti. Hani ben tasavvufi konuları benimsedim durumunun göze sokulması gibi... Tabi yine de işin aslını, iç dünyasını bilemem...

Neyse efendim gelelim kitabımıza. Kitabı elinize almanızla bitmesi bir oluyor öncelikle.  Okuyanla konuşur gibi akıcı, sade bir dille yazılmış. O yüzden kesinlikle sıkılmak mümkün değil okurken.

Diğer bir taraftan kitap bize Allah ı hatırlatmak, ondan ümidimizi kesmememiz için yazılmış... Ayetlerden örnekler verilerek, Allah a olan aşkın sadece ibadetle olmayıp özümüze yerleştirerek gerçekleşmesi gerektiğini hatırlatıyor... 

Hatırlatılıyor diyorum çünkü aslında kitap bize hiç duymadığımız hiç bilmediğimiz şeylerden bahsetmiyor sadece Allah ın bize olan merhametini, sevgisini hayatın aldatmacalarında unutan ve her şeyi kendi çabalarımızla yaptığımızı düşünen bizleri sarsma görevini üstleniyor. Ayrıca ümitsizlik denilen genel ruh haline Allah ın bize olan sonsuz sevgisinde çare bulabileceğimizi... Bu nedenle kitabın tamamen yararlı olduğunu düşünüyorum ki kimi zaman satırlar arasında kaybolup duygulanabiliyorsunuz benim gibi:)


Osho, kişisel gelişim üzerine çalışan bir yazar... Bilmeyenler için sölersem benim geç tanıştığım ancak çok etkilendiğim müthiş bir kalemi ve algısı olan bir insan... Keşke derdim bu adam müslüman olsaymış da daha çok faydalansaydım:) Çünkü kendisi budist ve bazı durumlarda yazdıklarını inançlarınızla bağdaştırmak zor oluyordu. Hah işte Uğur Koşar bu eksiği doldurmuş...

Koşar ın uslubü, konulara değiniş şekli, kullandığı bazı kavramlarda hep Osho nun etkisi görülüyor. Bu o kadar bariz ki bir kere bile Osho okuyanlar bu durumu keşfedebilir. Bu durum normalde hoşuma gitmese de benim için bir boşluğu doldurmasıyla ve kitapların baş ucu kitabı niteliği taşımasıyla görmezlikten gelmem zor olmadı.

Uğur Koşar ın kitaplarını almaya okumaya devam edeceğim ama televizyonda dinlemeyi, imza gününe katılmayı filan düşünmem:) Bu manevi duyguların kitapla sizin aranızda kalması, bu pazarlama durumlarına çok karışmamak daha iyi sanırım:)

Ben şu ana kadar iki kitabını okudum ve ikisi de aynı şekilde yazılmış ancak farklı problemler çerçeve olarak alınmış. Bu yüzden ikisini bir yazıda buluşturmaya karar verdim ve yaptığım bir çok alıntıyı aynı yazı içinde paylaşmak istiyorum. Önce Allah De Ötesini Bırak kitabından başlayalım...


Altını Çizdiklerim:


  • " 'Ben bir kulu sevdiğim zaman onun işiten kulağı ve gören gözü olurum. Artık o, (konuşurken) benim (kelamın ve hükmüm)le konuşmaya ve (baktığı her şeyi) benim (verdiğim özel bir görüş)le görmeye başlar.'"

  • " Bunu sana kimse söylememiş olabilir, fakat depresyon artık senin aydınlanmanın, çiçek açmanın habercisidir."

  • " Bu yüzden arzu şeytanidir. O senin elde etmen için gözüne perde indirir ve elde ettikten sonra perde kalkar."
  • "Daima anımsamanı isterim. Bizim işimizi kalbimizi kıranla oyalanmak değil, kırılan yeri bulmaktır. Ve kalp kırılmaz. Kırılan bir şey varsa o gurur, onur, egodur!.."
  • " Hz. Ömer der ki:  ' Ben duamın kabülüyle ilgilenmem ki. İçimde, ruhumda, yüreğimde dua isteği var mı ona bakarım.'"
  • " Ne güzel bir duadır, ' Allah'ım beni kendinle meşgul eyle duası."
  • "' Çünkü ben ne semalara, ne yerlere sığarım, ben ancak âciz bir kulumun kalbine sığarım.'"
  • " Ne zaman kendini suçladığını fark edersen, hemen bunun zihnin bir oyunu olduğunu ve sana kendini kötü hissettirerek enerjini almak için geldiğini anımsa."
  • " Hz. Ali (R.A) ' Sen kendini küçük bir varlık zannediyorsun, fakat senin içinde en büyük alem gizlidir' der."
  • "Sevdiğim bir sözümüz vardır: 'Allah seni yeni günün sabahına çıkarıyorsa rızkını da hazırlamış demektir.'"
  • " Ne diyor Allah Resulü: ' Kalbi en çok nurlandıran şey, kızdığınız kişiye dua etmektir.'"
  • " 'Allah katında duadan makbul ve kıymetli hiçbir şey yoktur.' (Tirmizi) "
  • " Senin korkun, sevgin, ümidin Allah ın lütfunun kemendidir."
  • "Musa Aleyhisselam. ' Ya Rabbi, senin indinde en aziz kimdir? diye sordu. Allahutaâla da, ' İntikâm almaya gücü yeterken affedendir' buyurdu.' (Haraiti)"
  • " Bu hayat bir oyunudur, oyunun kuralını bilmezsen seni üzer. Kural olduğun seni kabul etmektir."
  • " Sana bir sır vermek isterim. Başıma ne zaman üzücü bir olay gelse ' Allah'ım senin seçtiğin benim seçtiğimdir, inanırım ki sen en iyisini bilirsin' derim."




  • "Evet, bizler maalesef yaşadığını sanan ölüler gibiyiz. Hiçbir şeyden haberi olmayan, koyunlar gibi dolaşan, hep bu dünyada kalacakmışız gibi yaşayan akıllı geçinen uyurgezerleriz. Uyanmak gerek..."
  • Resulullah Efendimiz, 'Sana göre bu salih kullar kimlerdir ya lain?' diye sorunca İblis: ' O salih kul ki mal ve parayı sevmez, methedilmekten hoşlanmaz, hemen onu bırakır, kaçarım. Bir kimse ki malı, parayı ve övülmeyi sever, kalbi dünya arzularına bağlıdır. İşte o benim en itaatkâr dostumdur.'"
  • "Dua edince etrafındaki rahmetin, enerjinin farkında olsaydın huzuru iliklerine kadar hissederdin. Ama sen dua ederken Allah'ı hissetmekten öte derdine odaklanıyorsun, istediklerine odaklanıyorsun."
  • " ' Hak teâlâ buyurdu ki: 'Bedenine, evladına veya malına bir musibet gelen, sabr-ı cemille karşılarsa, kıyamette ona hesap sormaya hayâ ederim.'' (Hakim)"
  • " ' Sana gelen her iyilik Allah'tandır. Başına gelen her fenalık ise senin kendi nefsindendir.' (Nisa Suresi 79)."
  • " Kul Rabb'inden umudunu kestiğinde şeytan gülmeye başlar ve şöyle der: 'İşte senin tevekkülün buraya kadar, sonunda seni de kendi yoluma saptırdım!..'"
  • " Sözünü şöyle bağlar Allah'ın nebisi: ' Düşünen sahip olduğu nimetin farkına varır. Düşünmeyen ise kendisini mahrumiyette sanır!'"
  • " Efendimiz buyumuştur ki: ' Kim başkasından gördüğü bir ayıbı kınarsa o ayıp onun başına gelmeden ölmez.'(Tirmizi, Kıyame, 53)"
  • " Bela insanın diline bağlıdır. Bir kimse bir şeyi (asla, kesinlikle, katiyen)  'yapmam' dedi mi, şeytan her işini bırakıp onu yaptırana kadar uğraşır."
  • " İşte huzurun sırrı: Az yemek, az insan, az konuşmak, bol tefekkür, bol zikir, bol ibadet kalp gözünü açar ruhu besler."
  • " Şayet sen bu huşuyu, ' Oh be ne kadar da güzel, tam olarak ibadetimi yaptım, bak rahatladım ruhum beslendi görüyor musun' diye düşünerek yapıyorsan burada şeytanın hilesine yakalanıyorsun demektir. Çünkü burada huşuyla tatmin olan kalp değil, nefistir. Unutma, şeytan tahmin edemeyeceğin kadar kurnazdır."
  • " Ne güzel diyor Hz. Ömer: 'Ben derdimi ne dostuma söylerim, ne de düşmanıma... Zira dostum üzülür, düşmanım sevinir... Beni en iyi Rabb'im bilir...'"
  • "Huzurumun sırrı şu ikisindedir: Her işimi mutlaka Allah'a sunarım ve arkamı dönüp asla kontrol etmem."
  • " Sen gözyaşını bir elinle silerken melekler sırtını sıvazlar ve der ki; üzülme Hak teâlâ senin hakkını ahiretinde kendi verecek..."
  • " Ne güzel demiş Hz.Mevlana, 'Neyi çok seviyor, istiyorsan işte o senin imtihanındır.'"
  • " Hiçlik nedir bilir misin? Aldığın nefesin bile sahibinin Allah olduğunu unutmadan yaşamak. Bu mutlak farkındalık ve olma halidir."
  • " İki kanal vardır: rahmani ve şeytani. Dikkat edersen zihnin sürekli senaryo yazar. Seni, başaramazsın, mutlu olamazsın, değersizsin, yalnızsın, sevgisizsin diyerek hipnotize eder ve yaşamın tüm enerjisini alır. Zihni iyi tanımak gerekir."
  • "Kul artık uyanmalıdır, geçmişi yaşatmak, sana Şeytan'ın sunduğu en büyük yemdir. Bu yüzden biz kin, nefret içinde sadece ve sadece kendimizi zehirliyor, Allah'ın verdiği yeni beyaz süt gibi tertemiz sayfayı göremiyoruz."
Sevgiler

11 yorum:

  1. Benimde ilgimi çeken kitaplardandı ve açıkcası biraz önyargılıydım şimdi merak ettim okumayı isterim.Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. merak ediyordum bu kitapları, gerçekten Osho'ya benziyor

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten öyle, yeni bir şey yok içerisinde aa bak bu da böyleymiş diyemiyoruz, daha çok evet haklısın diyebiliyoruz okurken. Çünkü gerçekten sadece unuttuklarımız belki aklımızdan uçup gidenler ama fazlası yok Uğur Koşar'ın kitaplarında.
    Bir de bugün bir şey okudum o kadar hoşuma gitti ki, yazınızı görünce paylaşmak istedim :)

    Şamlı alimlerden birine, «tasavvuf nedir?» diye soruldu.
    «Dış görünüşleri perişan, fakat içleri zengin insanların halidir,» diye cevapladı.

    İçleri pis, dışları süs insanların işi değildir tasavvuf.
    Gönül her an bir yere gidiyorsa, yalnızlıkta bile mutlu olunmaz.
    Kalbi Allah’la birlikte olan, nerede olursa olsun yalnız sayılır.
    Gülistan, Şeyh Sadi

    Uzun bir yorum oldu kusura bakmayın ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun yorumlarınız her zaman mutlu ediyor beni. Çok teşekkürler paylaşımlarınız için

      Sil
  4. iki kitapta çok güzel ikisinide iknci kez okudum :) Allah de ötesini bırak da başucu kitabım.

    YanıtlaSil
  5. Ben de aynı sebeplerden dolayı uzak durmuştum bir süre.Okuyunca da sevdim! :)

    YanıtlaSil
  6. Bu:kitap ta sapikliklar vardir bu adam musluman olamaz Allah icin muslumansaniz bu yorumumu yayinlayin yoksa size de hesap sorulacak bakim ben hocayim ve bu kitapta dinsizlik var her turlu delilleri sunmaya hazirim araştırın eger yok diyorsabiz zaten yoktir ama arastirin ve göreceksiniz milletimizebzehri tatli diye sunuyorlar Allah için araştırın

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...