23 Temmuz 2015

Eşimin Eşi Yok * Sema Maraşlı

Lise arkadaşımın evindeydim... Artık lise yıllarımız geçmiş, kurduğumuz hayallerin yerine yeni anılar almıştı... Belki bazı şeylere kırgın, bazı insanlardan yorgunduk ancak ikimiz bir araya gelince yine Sezen Aksu'nun dediği gibi "bir söyleyip bin güldüğümüz" zamanlara geri dönüveriyorduk... Vakitsizlikten yakınan arkadaşımın kitaplığında kendi halinde duran kitaplara baktım biraz her kitaplık görünce yaptığım gibi... Bu kitabın başlığı başta itici gelse de üzerindeki karikatürist çizgiler eğlenceli bir şeylerin olduğunu söyledi içinde...



Kitap daha çok kadınlara yönelik "eşinizin kıymetini bilin" temasında yazılmış bir kitap. Kimi zaman teyze öğüdü tadında olsa da çokça yüzümde bir gülümse bırakan bir kitap oldu. Hikayeler şeklinde ilerleyen bu kitabı okumakta hiç zorlanmıyorsunuz aslında. Ben 4 günde okumuş olsam da tek oturuşta bitirip hem eğlenebilir hem de evlilikle ilgili unuttuğunuz tavsiyeleri hatırlayabilirsiniz...


Kitap Tanıtımı : "Bugüne kadar evlilik konusunda çok şey yazılıp çizildi. Kimi kutsaldır diye evliliği göklere çıkardı, kimi aşkı öldürüyor diye yerden yere vurdu, kimi de bol bol öğüt verdi. 

Ben de hikâyesini yazmak istedim, çünkü ben hikâyelerin gücüne çok inanırım. Hikâyeler soyut duyguları somutlaştırır; elle tutulur, akılda kalır bir hale getirir. 

Yaşanmış olaylardan yola çıkarak yazdığım hikâyelerde pek çok kişinin kendinden bir parça bulacağına inanıyorum. Yazdıklarım; sorunlarıyla, çözümleriyle evlilikte mutluluk sanatına katkıda bulunacak hikâyeler olsun diye uğraştım.

Bu kitaptaki hikâyelerde maddî sıkıntılar, fedakârlıklar, büyük olaylar yok. Yangının hikâyesini değil, yangına sebep olan kıvılcımın hikâyesini yazdım. Gülün hikâyesini değil, gülü yeşerten suyun hikâyesini yazdım. Dilerim beğenirsiniz.

Hikâyeleri yazarken pek çok kişiyle görüştüm. Bütün içtenlikleriyle duygularını ve yaşadıklarını benimle paylaşan, hikâyelerin gizli kahramanlarına ve tabii ki sevgili eşim Musa'ya teşekkür ederim. "





Yazar Hakkında :


Kahramanmaraş’ta doğdu. Davranış Bilimleri okudu. İlk kitabı “Bana Bir Masal Anlat” 2001 yılında yayınlandı.
“En Güzel Hediye” kitabı ile 2002 yılında ödül aldı.
www.cocukaile.net sitesinin yayın danışmanı olan yazar, sitede hayata dair yazılar da yazmaktadır.

Yazarın İnternet Sitesi:


Vikitap'ta Kitap Değerlendirmeleri İçin:


Kitabı Satın Almak İçin:

2 yorum:

  1. Sema Maraşlı yı benden çok eşim okuyor. Begendigi tespitlerini gelip bana anlatıyor. Henüz ben bu yazara ait bir kitap okumadım ama okumayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Çok beklentiyle okumayın ancak bence güzel :) İyi okumalar

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...