26 Temmuz 2015

O Adam Buraya Gelecek ( Pucca Günlük 5) * Pucca


Dizüstü Edebiyatı'nın kraliçesi Pucca son kitabıyla takipçilerinin beklentilerine karşılık verdi. Benim de  dizüstü edebiyat eserleriyle ilk buluşmam Pucca'yla olmuştu. İlk kitabı Küçük Aptalın Büyük Dünyası'nı elimden bırakamamış ve bir kaç saatte bitirerek diğer kitaplarını da okumaya başlamıştım. 5. kitabını da tekrar aldım tabi ki. Kitabın edebi değeri üzerine tartışmalar süredursun bence Pucca yazmayı gerçekten biliyor. Eğlendiriyor, üzüyor, şaşırtıyor ve en önemlisi bütün kitabı hiç elinizden bırakmadan okuyabiliyorsunuz. 
Marilyn Monroe kafalı, kimliğini gizleyen kızdan artık gazete köşesi olan, filmi çekilen, instagram da kendi fotoğraflarını paylaşan ve en son Dex Plus Yayınevi'ne geçmesiyle kendi fotoğrafıyla kitabının kapağı yapılmış olan Pucca'yı (Selen Işık'ı) görüyoruz. 

Pucca bu kitabında yine aynı üslupla tabi ki okuyuculara güzel zamanlar geçirtiyor. Artık kendi evi olan, ünlü, ayakları üstünde bir kadın okuyoruz... Bu kitaptaki ilişki durumu Ceri ile alakalı. Sanırım sadece bu şekilde özet geçebilirim. Çünkü hayat hikayesi gerçek ve Pucca'nın hayatını temel alan düşünceler zincirini okuduğumuzdan kitabın konusunu anlatmak çok zor...


Bu arada Pucca'nın ilk kitabının filmi çekildi. Hadi İnşallah ismiyle çıktı... Yani Pucca hayranları filmin çıkmasını tutkuyla beklerken filmin lansmanı yapılırken Pucca ismi öne çıkarılmadı nedense. Ben de televizyonda lansmanı izlerken Murat Boz ve Büşra Pekin dışında pek bir şey görememiştim.  Hatta acaba Pucca'nın hikayesi mi bu diye şüpheye düşmüştüm. Neyse ki lansmanda misafir gibi görünen Pucca'nın görüntüsü 2 saniyeliğine ekranda kaldı. Bu kadar okuyucu kitlesi varken neden Pucca'yı dışarda bıraktıklarını anlayamamıştım.
Pucca kitabında bu konuya da açıklık getiriyor. Pucca dan izin alan yapımcı firma daha sonra öyle değişiklikleri Pucca ya danışmadan yapmış ki Pucca maalesef filmden memnun kalmamış ve sanırım bu yüzden Pucca yı dışlamış yapımcılar. Bunu okuduktan sonra filmi izleme şansım oldu. 
Film baştan isimden kaybediyor. İlk kitabın adı Küçük Aptalın Büyük Dünyası ve onun filmi yapılırken filme dördüncü kitabın ismi olan Ay Hadi İnşallah isminden Hadi İnşallah ismi veriliyor. Hayır madem ilk kitabın ismi uzun geldi farklı bir isim koyun 4. kitabı neden karıştırıyorsunuz:)
Pucca nın babası Bilgisayar Mühendisi iken filmde overlokçu. Sanırım overlokçu daha komik gelmiş olmalı...

Ve Pucca yı canlandıran Büşra Pekin. Tamam komik film yapalım tamam biraz abartalım ama bu kadar abartmaya gerek var mı yahu. Büşra Pekin'in fosforlu kıyafet ve takıları, abartılı oyunculuğu ile Pucca'nın kişiliğini ve zekice esprilerini en önemlisi yaşadığı travmaları anlamanın yakınından bile geçmiyoruz ki bence kitaba yapılan büyük haksızlık olmuş. Her sene çekilen samimiyetsiz, abartılı absürd komedi durumundan çıkamamış film. İlk kitabını okuyan biri olarak ben üzüldüm ki Pucca kazandığı para dışında mutlu olacak bir durum görememiştir eminim. Yayınevini değiştirmesinin sebebinin de bu film olduğunu düşünüyorum ki iyi yapmış:)

Diğer kitaplarını okumadıysanız daha önceki yorumlarıma aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:




Vikitap'ta Kitap Değerlendirmeleri İçin:


Yazarın İnternet Sitesi:

Kitabı Satın Almak İçin:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...