14 Şubat 2013

Ali ile Ramazan * Perihan Mağden

Kendimce yaptığım okunması gereken kitaplar listesindeydi bu kitap da... Perihan Mağden i hiç okumamıştım. Bu kitapla tanışmak istedim. İyi ki öyle yapmışım. Yazarın tarzı hikaye yazıyor gibi yumuşak ,sade ama bir o kadar sert, güçlü, beyne iki tokat atacak cinsten...
1992 de Hürriyet gazetesinde çıkan bir haberden esinlenerek iki çocuğun Ali ile Ramazan nın hikayesini yazmış. Gerçek insanlar aslında Ali ile Ramazan ve hikayenin genel hatları doğru aslında. Ayrıntıları Mağden işlemiş kitabına ve çok acıklı, gerçekçi, insanın konforlu yaşamından bir an olsun çıkmasını sağlayan sağlam bir kitap Ali ile Ramazan. 

Ali ile Ramazan yetiştirme yurdunda tanışan iki çocuk... Birbirine aşık olan iki çocuk... Çaresizlikleri, fakirlikleri, ezilmişlikleri onların peşini hiç bırakmıyor, onlar da birbirlerinin peşini... 
İki çocuğun muhtaç ve kimsesiz aşkında devlete, polise de eleştiri getiriliyor aynı zamanda. Aşkı da anlayabiliyorsunuz iki erkek arasındaki, onlar gibi olan çocukları, gençleri de...
Hayatın tokadını en acımasız haliyle yiyen, bu içlerini temiz tutmaya çalışan çocukların hikayesinden etkilenmemek mümkün değil...
Aslında çok altı çizilesi cümle vardı ancak bir solukta okuduğum için bunları yakalayabildim.

İyi Okumalar

2 yorum:

  1. bu yazı da ilginizi çekecektir.
    VASAT EDEBİYATI 101- Ali ile Ramazan (Perihan Mağden)
    http://www.insanbu.com/a_haber.php?nosu=1285

    YanıtlaSil
  2. Ben o gazete haberini bulmayı çok istiyorum yardımcı olabilirseniz

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...