7 Ocak 2013

CM101MMXI FUNDAMENTALS

Cem Yılmaz çok zekice bir karar vererek stand up gösterisini sinemaya taşıdı. Şehrimize gelecek mi bilet kalacak mı 100-150 TL çok değil mi diye sorular olmadan bir sinema bileti fiyatına tüm yurtta istenilen zamanda izlenebilecek. Bir nevi sürümden kazanma:)
Cem Yılmaz ı çoğu kişi gibi ben de sıkı takip eder ve çok severim. İlk oyunu bir tat bir doku yu canlı izleme fırsatım oldu. İkinci gösterisi CMYLMZ ise her canım sıkkın olduğunda dvd den tekrar tekrar  izlediğim bir gösteri. Zaten onun üstünde stand up gösterisi yapan yok derken bir de filmleri vardır ki ben en çok Hokkabaz ı severim.
Neyse efendim bu kısa tarihçeden sonra bu gösteriye de kesinlikle beğeneceğimi düşünerek gittim. Oyunun ismi CM101MMXI Fundamentals... 
101 : Gösterinin temel ders kategorisinde olduğunu gösteriyor. Roma rakamları 2011 rakamı. Fundamentals ise temeller anlamına geliyor ve genel olarak insanlığın durumları hakkında genel temeller olarak anlayabiliriz. Eh Arog Gora gibi filmlerinde bunların anlamı ne ya? diye insanlar düşünüp araştırınca bu gösterinin adının da böyle çözülesi yapılması bir pazarlama stratejisi tabi ki...
Oyuna geçecek olursak Cem Yılmaz ın tipinden bahsetmek istiyorum. Yıllar Cem Yılmaz ı da ele geçirmiş görünüyor... Saç sakal şekli de bana göre çok itici ve soğuk duruyor. Adnan Oktar a benzetenler de yok değil:)
Siyah tshirt le yıllarca kapalı gişe oynayan bu adamın dış görünüşüyle bu başarıya ulaşmadığı ortada o yüzden oyun hakkında yazmak lazım... İlk bölüm evlilik kadın erkek ilişkileri üzerine... "Erkekler basit canlılardır analogtur. Kadınlar dijital dir " cümleleriyle başlayıp kadınlara giydirmekte çok usta:) Erkeklerin çok hoşuna gidecek kadın durumları var çokça... 
Cem Yılmaz ın gösterisini seyredenler bilirler ki ne espriler aklınızda kalır ne de hangi planla anlattığı. O yüzden ben de çok ayrıntı veremeyeceğim. Ama ilk bölümde çok az güldüğümü söylemeden edemeyeceğim. İkinci bölüm ise daha komik geçti benim için. Kimi zaman bazı esprileri çok ezerek anlatması sıksa da 2 saat 40 dakika çarçabuk geçiyor. Özellikle Türklerin ingilizce maceraları beni en çok güldüren bölümlerden.
Bu sefer belden aşağı espriler daha rahat bir şekilde kullanılmış. Sinemada olan ergenler bu esprilerde gülmekten krizlere girseler de benim için iticilerdi. Yanlış anlaşılmasın "aa ne kadar ayıp" diyenlerden değilim   ancak bunların dozu rahatsız ediciydi bana göre. Evlilik programlarıyla ilgili bayat espriler de beni şaşırttı doğrusu. Daha zekice esprilerine çoktan alışmıştık çünkü. Kısacası bir önceki gösterisine 10 versek bu gösteriye 8 veriyorum:)
Bunlar kötü taraflarıydı gösterinin ama keyifli zaman geçirmek için sinemada daha iyi bir seçenek göremiyorum bu aralar. O yüzden gidilmeli  bence:) Ama benden size tavsiye : 
  • Ergenlerin olduğu gündüz seansları yerine akşam seanslarını tercih edin.
  • İlişkinizin yeni başladığı sevgilinizle ya da anne babalarınızla filan gitmeyi düşünmeyin kafanızı koltuğun altına sokmak isteyebilirsiniz. 
  • Hem cinslerinizle, eşinizle, sevgilinizle gidin eğlenin:)

Gösteriden 3 sahne ve teaser ı da buraya yüklüyorum:










İyi Seyirler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...