11 Ocak 2013

Geocaching Nedir? ve İlk Geocaching Maceram

Blogger olmayı seviyorum. Hiç beklemediğiniz anlarda başka blogger lardan yeni şeyler öğreniyorsunuz. Ben de yeni şeyler keşfetmenin heyecanı içindeyim bu sefer. Sevgili Beyaz Kitaplık Geocaching oyunu hakkında konuk yazar olarak Özgehan Bey i konuk almış ve bu oyunu tanıtmışlar beraber. Beyaz Kitaplık ın da bu oyunu oynadığını bu yazıyla öğrenmiş oldum. Peki nedir bu geocaching? Videodan izleyelim:



Geocaching oyunu böylece hem insanları farklı yerleri görme konusunda teşvik ediyor hem de içimizdeki define bulma içgüdüsünü törpülüyor. Diğer oyuncularla tanışma arkadaşlık kurma işlevleri de cabası... Çocukların bilgisayar başından kalkarak doğayı keşfetmesini sağlayacak ailecek de oynanabilecek bir oyun ayrıca. 
Bu oyunu ilk bakışta çok sevdiğimden hemen harekete geçtim ve şehrimdeki kutuların nerde olduğunu öğrenmek için şuraya tıkladım. Şehrimde bir kaç tane kutu olduğunu ve birinin çok yakınımda olduğunu gördüm. Her ne kadar koordinatları girebileceğim bir GPS aletim ya da geocaching programı yüklü bir i phone um olmasa da kutunun fotoğraflarından nerede olabileceğini anladım ve doğruca oraya gittim: 


Kısa bir doğa yürüyüşü bana iyi geldi. Yoksa hayatta aklıma gelmezdi heralde kışın şöyle bir yürüyeyim demek.. İşte kutumuz buralarda...Suyu boşaltmış olmasına rağmen kış manzarası şahane...Kimsecikler yok kutuyu rahat rahat alabilirim derken fotoğraf çekimi yapan bir grubu beklemek zorunda kaldım. Neyse ki çok uzatmadılar. Onların gitmesini beklemem önemliydi çünkü kutuyu bulduktan sonra yerine koyacağım için oyunu bilmeyenler kutuyu alıp kaybedebilirlerdi.. Oyunu bilmeyenlere muggle deniyor ve onların görmeyecekleri şekilde kutuyu bulmak gerekiyor.


Vee önündeki taşı aldıktan sonra kutuyu görünce çocuklar gibi şendim:) Çocukluğum geri geldi sanki. Onlarca kez önünden geçtiğim yerde bir kutu varmış ve yeni buluyordum... Büyüklükleri değişen bu kutuların en küçüklerinden olan film kutusuyla karşılaştım. Zaten kutunun bilgileri sayfasında yazıyordu...


Nemden soğuktan uzun zamandır orada kalmaktan boyaları çıkmış ilk bulduğum kutu:)



Ve içinden çıkanlar:
  • Logbook ( Yani kutuyu bulanların kutuyu buldukları tarihi,isimlerini yazdığı küçük kağıtlar ya da not defteri)
  • Film kutusu olduğu için içine ancak sığan bozuk paralar. 50 kuruş, eski 10 bin lira, 10 cent. Kutudan bir şey alacaksanız yerine aynı değerde ya da daha kıymetli bir şey koymanız gerekiyor ben de öyle yaptım. Bir şey aldım küçük bir şey koydum:) 


 Kutuyu bulanlara kısaca oyunu anlatan kağıt. Ama kağıtlar hep nemlenmiş:)

Ve ben de logbook a ismimi yazdım tabi ki


Sonra gelip geocaching resmi sitesinden kutuyu bulduğuma dair kaydımı yaptım ve işlem tamam:) Gps aletim olana kadar böyle idare edeceğim ki bu tür kutular harita ya da sitede verilen ipuçlarıyla bulunabiliyor. Daha karmaşık kutular ( Bir sonraki kutunun koordinatlarını veren ya da bilmeceyi çözerek bir sonraki kutuyu bulduğunuz kutu zincirleri) ise Gps yardımı olmadan bulunamıyor. Gps aleti ise şöyle bir şey:



İlk olarak Kanada da bulunan bu oyun şimdi Amerika ve Avrupa da çok yaygın umarım ülkemizde de gelişir. Gelişmesi de ancak daha çok kişinin bu oyunu oynaması ve kutu bulmakla kalmayıp başka kutular saklamasıyla olacak. 
İnternetten bulduğum başka kutu örnekleri gösterecek olursam:



Böyle saklama kapları gibi kaplarda olabileceği gibi çok çeşitli kamuflaj kutularda da olabiliyor ama yurtdışında  bu tür kutular daha çok anladığım kadarıyla.


Bir de travel bug denilen küçük metaller var. Bunların da üstündeki kodu kaydediyorsunuz kutunuzu saklarken ve kutuyu bulan bu böceği kutudan alınca siteden sizin direktiflerinize göre böceğin yerini değiştiriyor. Örneğin siz hep güneye gitsin diyorsanız onu bulan daha güneydeki kutuya koymak zorunda. Oyunu oynayanlar da kutu sakladığında ve belki de onların da direktifleri olduğundan bu direktiflere uyulmasını beklemek kendi de aynı özeni göstermesiyle mümkün tabi. Ayrıca bu böceklerin şu an kimde olduğunu sizden kaç km uzakta olduğunu kaç km yolculuk ettiğini görmek de siteye kayıtlı bu böcekler sayesinde mümkün. Travel bug da şöyle bir şey:


Zincirine sizi simgeleyen küçük bir anahtarlık ucu vs takabilirsiniz tabi...
Nasıl sevdiniz mi oyunu? Ben çok sevdim umarım ilk maceramdan sonra uzun soluklu olur bu merakım. 
Oyun hakkında bütün bilgilere  buradan ulaşabilirsiniz. Acemi bir oyuncu olarak fazlaca bilgi verdim ama bu işin ustaları var tabi ki. Her türlü sorunuza cevap veriyorlar. Eh ne diyelim meraklısına iyi oyunlar...

13 yorum:

  1. Geocaching'in gelişmesini ve daha çok insana ulaşmasını görmek çok güzel. Tebrikler.. Yazınız çok güzel olmuş. İlk kutuyu bulanların ortak sevinci sanırım çocuklar gibi sevinmek. bende ilk bulduğumda avaz avaz buldum diye bağırmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim:) Evet gerçekten insan heyecan yapıyor:)
      Sevgiler

      Sil
  2. Yeni bir geocaching oyuncusu daha :)

    Yazınızı ben de çok beğendim. Geocaching'le ilk defa tanışacaklar için çok açıklayıcı olmuş.

    Şehrinizde bir kaç kutu olması ne kadar güzel, ben bir tane buldum sadece :(

    Sayemizde sayıları artacak kutuların.

    Soracağınız olursa, elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.

    İyi avlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayenizde tanıştım ben de bu oyunla teşekkür ediyorum. Umarım yaygınlaşır ve çok daha keyifli oyunlar oynarız. İnanıyorum ki geocaching hakkında sohbet etmek de çok zevkli oluyordur. Maille sizi rahatsız edeceğim pek tabi ki.
      Sevgiler

      Sil
  3. yuh ya süper birşey bu boyle seylerle uğraşmak güzel olsa gerek ..
    paylaşım çok iyi bıyerde paylasmak ısterdım ama maıl olarak atıcam arkadaslarıma tşkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar çok oynanırsa daha da zevkli olacak sanırım. Teşekkürler paylaşım için.Sevgiler

      Sil
  4. wow.. çok sevindim bu yazınızı görünce..

    blogumda bu konuda olabildiğince yazı yazmaya çalışıyorum ve sonucunda yeni oyuncuların oyunu oynamasını görünce mutlu oluyorum...

    bu arada yazınız çok detaylı ve güzel olmuş.. tekrardan tebrikler..
    eğer sorunuz olursa elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım.. ;)

    imza
    OMActivities blog yazarı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten blogunuzu ve facebook sayfanızı sıkı şekilde takip ediyorum. Bir kaç soru yağmuruna da tutmuştum şimdiden:)
      Ben teşekkür ederim bu oyunu yaygınlaştırmaya çalıştığınız ve anlattığınız için.
      Beğendiğinize sevindim.
      Görüşmek üzere

      Sil
  5. Bende bu oyuna dahil oldum. Hatta evimin yakinlarinda defineler var ;) Fakat gps aletim olmadigindan dolayi daha birsey bulamadim. :( Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflardan biraz tahmin edilebiliyor ama gps le daha sağlıklı tabi. Umarım en yakın zamanda ilk kutunuzu bulursunuz:) İyi avlar

      Sil
    2. akıllı telefonunuz yok mu?

      Sil
  6. oylesine biri selamlar tekrardan..

    OMActivities blog'da bir çekiliş düzenliyorum. Haberin var mı diye kapına not bırakayım istedim :)
    http://omactivities.blogspot.com/2013/03/bu-kimin-olsun.html

    ilgilenirsin belki dedim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yaptın hemen ben de katılıyorum:)

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...