1 Ocak 2013

Sinemam Ve Ben * Türkan Şoray / Kitap

Türkan Şoray en sevdiğim sanatçılardan... Gerek güzelliği gerek her rolü yaşatabilen muhteşem oyunculuğu ve duygusallığıyla gerçekten hayran olunan insanlardan... Onun hakkında bir kaç kitap çıksa da kendi kaleminden çıkacak bir kitabın haberini kendi ağzından televizyonda duyunca merakla bekledim ve sonunda çıktı. 2012 yılında bitirdiğim son kitap da bu kitap oldu... Beklentimin çok üstünde bir kitap olmuş. 388 sayfalık bu kitabın her sayfası dolu dolu. Anılar, fotoğraflar, itiraflar, üzücü olaylar, zorluklar ard ardına okumayı keyifli hale getiren anlatımıyla karşınıza çıkıyor bu kitapta. Türkan Şoray ın sinemaya girişiyle başlayan hikaye Şoray ın hayatıyla paralel giden Türk sinema tarihine de birinci ağızdan ışık tutuyor. 
Anlatım tarzı çektiği filmler üzerinden anılarını aktarmak olmuş ancak kimi zaman da bazı konu başlıklarıyla kimi konulara değinmiş. Örneğin sette çalışmanın koşulları, çalıştığı jönler gibi. 
Türkan Şoray ın ne kadar naif, kibar, duygusal bir o kadar mesafeli, laubalikten hoşlanmayan, toplum değerlerine, seyircilerinin sevgisine ne kadar çok önem verdiğine bir kez daha bu satırlarda şahit oldum ve onu daha yakından tanıma fırsatı edindim. 
Aslında Türkan Şoray ı yakından tanımaktan öte Türk sinemasına ilgi duyan herkesin bu arşiv nitelikteki kitabı okuması gerektiğini düşünüyorum. İçinde sinemanın Türkiye tarihine, gelişen toplumuna tanıklık yapmasının yansımaları okunmaya değer. 
Alıntı yapmadım ama kitaptaki bazı bölümleri fotoğraflarla paylaşmak istiyorum. Çünkü çok güzel ve bol bol fotoğraflar var:




Türkan Şoray ın okul çağları





Tarık Akan ve Türkan Şoray güzelliği





Çalıkuşu , Sinekli Bakkal gibi edebi eserlerden uyarlanan sinema filmleri





En çok hatırladığım filmlerinden anılar 





Türkan Şoray ın en çok sevdiği ve çok sevilen filmlerinden Vesikalı Yarim





 Türkan Şoray ın en sevdiğim fotoğraflarını Fikret Hakan Cemo filminin setinde çekmiş





Altın Koza da En İyi Kadın Oyuncu Ödülünü kazandıran Mahpus filmi



Türkan Şoray Kanunları




Mine filmiyle Şoray Kanunlarından vazgeçiş ve yeni bir sinema dönemi



 En sevdiğim filmlerinden Hayatımın Kadınısın. Uğur Yücel yönetmenliğinde...



 Her rolde başka bir kadın Türkan Şoray



Ve her şeyin üstünde tuttuğu kızı Yağmur...




Kitaptan aklımda kalan en özel konu Türkan Şoray ın sinema aşkı ve mütevaziliği oldu. Hiç bir cümlede kendini star gibi anlatmamış hep sevdiği işi yapan zorluklarla mücadele eden, kimi zaman özgüveni azalan, kimi zaman çoğalan, zayıflıkları, sevgileri, kırgınlıklarıyla bir kadını, kendini anlatmış... Bu kitabı iyi ki yazmış yoksa sanat ve sinema tarihimizde büyük bir eksiklik kalırmış...
Sevgiler


16 yorum:

  1. Türkan şorayı dış guzellık olArak beğenmem ama ordan buradan katıldıgı programlardan ızledıgım kadarıyla gıydıgı kıyafetler çok şıktır ve Dil olarak nazık bır bayan kıbar konuşuyor kaLp kırdıgını dusunmuyorum rastlamadım kaba bır diline ..

    YanıtlaSil
  2. Türkan Şoray Türk sinamasında en sevdiğim,en beğendiğim oyuncu.Bu kitabı alıp en kısa zamanda okumayı çok istiyorum,kitabı çok güzel anlatmışsın,resimler harika,daha çok merak ettim:)

    YanıtlaSil
  3. Benim de okumak istediğim bir kitap. Bu arada Mutlu Yıllar...

    YanıtlaSil
  4. Kendisini beğenmiyorum ama harika yorumlamışsın canım.Almaya teşvik ettin.Özellikle fotoğtaflı anlatımı olan kitapları çok seviyorum.Kim bilir belki alabilirim.:)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  6. Yeşilçamı severim... Hoş gelir bana... Türkan Şoray ise en sevdiğim sanatçıdır Yeşilçam'da... Yıllarca hep bir kitap yazmasını istemiştim. 2 gün medyada yer alanlar saçma sapan kitaplar çıkarırken, ben onun anlarını kendisinden dinlemek istemiştim hep. Sonunda bu da oldu :) Daha kitabı edinemedim ama en kısa zamanda okumak istiyorum. Çok güzel bir yorum yazısı olmuş, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. çok güzeel bi kitap aşık oldukça okuyorum okudukça aşık oluyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Bu kitapla ilgili araştırırken uğradım blogunuza.. çok istediğim bri kitap.. çok güzel anlatmış resimler koymuşsunuz..teşekkürler

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...