31 Ocak 2013

Sevgi Neredeyse Tanrı Oradadır * Tolstoy

Grinin Elli Tonu serisini okuma maceralarımdan sonra Tolstoy okumak bana iyi gelir diye düşündüm ve ismiyle  de beni çeken bu kitaba elim gitti bu sefer. Tek bir hikaye bekliyordum aslında ama içinde 7 ayrı hikaye var kitabın. İlk hikaye kitaba ismini veren Sevgi Neredeyse Tanrı Oradadır hikayesiydi.Daha önce bu hikayeyi bir yerlerden okuduğumu hatırladım sanırım bir zamanlar moda olan şu forward edilen maillerde görmüştüm. 
(Bu arada o mail zinciri kurma modası çok şükür ki geçti:) ) Diğer hikayelerden de Urfa lı İlyas karakteri dikkatimi çekti doğrusu. Müslüman olduğu iddia edilen Tolstoy un bu kitabında Kuran dan İncil den bahsediliyor ve dini öğeler barındırıyor. Ama hikayelerin dili o kadar saf ki aslında kalite yaratmak  için ağdalı bir dil kullanmanın her zaman şart olmadığını öğretiyor bize usta yazar.
Bu yüzden de kitabı elinize almanızla bitirmeniz bir oluyor.
Bunun dışında kitabın mesajları çok net olduğu kadar bir o kadar naif. Nedir bu mesajlar derseniz sevgi, hoşgörü, merhamet gibi son derece evrensel iyi insan olma mesajlarını veriyor her bir hikayede. Hayatımda okuduğum en etkileyici kitap diyemem ama etkilendiğim yerler de az değildi. 

Altını çizdiklerim:
  • " Tam yarım asır boyunca mutluluğu aradık ve zengin olduğumuz müddetçe onu bulamadık. Ne zaman ki hiçbir şeyimiz kalmadı ve işçi olarak çalışmaya başladık, öyle mutlu olduk ki başka hiçbir şey istemez olduk."
  • "... çünkü insanlar kendi çalıştıklarıyla yaşamayı bıraktılar ve başkalarının emeğine muhtaç duruma geldiler. Eskiden insanlar Tanrı nın kanunlarına göre yaşıyorlardı. Kendilerinin olanla yetiniyor, başkalarının ürettiklerine göz dikmiyorlardı."

İyi Okumalar



7 yorum:

  1. yazıları okurken tüylerim diken diken oldu, Tolstoy un öyle zamansızki, günümüzle birebir örtüşüyor,bu kitabı okumalıyım mutlaka...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi okumalar o halde yararlı olduğuna sevindim

      Sil
  2. klasikler iyidir, tolstoy da aynen :)umarım sana da iyi gelmiştir:))

    YanıtlaSil
  3. son zamanlarda okuduğum en güzel kitap

    YanıtlaSil
  4. merhaba.sizi azerbaycandan takib ediyorum. onerdiyiniz kitaplari ariyorum,bulunca muhakkak okuyucam. tewekkeur ederim

    YanıtlaSil
  5. Hoşgeldiniz bloguma yararlı olmasına sevindim.Azerbaycan a sevgiler

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...