23 Ocak 2013

Dizi Arayışlarım # 2 / Mad Men

Son dizi arayış yazımdan sonra yine yabancı dizilere dönmeye karar verdim ve bol ödüllü ( 4 Altın Küre, 15 Emmy ödülü gibi! ) bir diziyi seyretmek istedim bu sefer garanti olsun diye:) Her biri 13 bölümden oluşan 5 sezonluk Mad Men 10 Haziran 2012 de sona ermiş. Böylece beklemek zorunda kalmadan tamamını izleyebileceğimi düşündüm:) Böylece ilk 7 bölümünü seyrettim...
Öncelikle dizinin jeneriği çok hoşuma gitti. Şöyle ki:



Çizgilerin 60 ları yansıtması ama bir o kadar modern ve sade olmasını çok beğendim. Müziği de dinlendirici ve çarpıcı gerçekten. Zaten her bölüm farklı bir müzikle bitiyor ki çoğunun jazz olması beni oldukça mutlu etti doğrusu...
Müziklerden ve girişten sonra dizinin konusunun 1960 Amerika sında bir reklam şirketinde geçtiğini belirtmem gerekir sanırım. Şirketin yaratıcı baş yazarı oldukça yakışıklı, karizmatik, başarılı ve mesafelidir. Dizi ise onun yanına yeni bir sekreterin işe girmesiyle başlar. Böylece sekreterin gözünden şirketin işleyişini ve karakterleri tanıma fırsatı bulursunuz...
O yılların insan ilişkileri, kadınların konumu, erkeklerin gücü gibi konularda oldukça inandırıcı performansları izlerken etkilenmemek mümkün değil doğrusu. Sanki o yıllara zaman makinesiyle gitmiş gibisiniz. Mekanlar, kostümler, karakterlerin yüzleri bile o yıllardaki siyah beyaz fotoğrafları anımsatıyor... 
Bütün erkeklerin iş hayatında başarılı,özel hayatlarında çapkın ve güçlü olmak zorunda oldukları; kadınların ise sadece güzellikleri ve evlendikleri güçlü  adamlarla toplumda yer bulduğu bu toplum aslında çok uzaklarda kalmış değil...
Her bir bölümü tablo tadındaki sahneleri, izlenesi oyunculuklarıyla sinema tadında olan bu dizide aksiyon arayanlar umduğunu bulamayacaktır ama insan halleri konusunda derin tespitler yaptığına şüphe yok. 
Her ne kadar sigara ve içki içmenin erkeklerin şanından sayıldığı bu erkek imparatorluğunu izlerken erkeklerin dünyasını izlediğimi düşünsem de aslında kadınların dünyasını da bir o kadar yakından izlediğimi ilerleyen bölümlerde daha net anladım:) 
Sadece tek bir karakter değil birden fazla karakter, birden fazla konu ele alınarak o anın atmosferi hep farklı yönlerden gösterilerek insanı bir sonraki bölümü izlemeye sürüklüyor dizi...
Ben izlemeye devam edeceğim...:)
Sevgiler


2 yorum:

  1. en güzeli final yapmış dizileri izlemek zaten,sabırsızlanmaya merak etmeye gerek kalmıyor iyi oluyor:)
    mad men'in müziğini severim ama hiç izlemediğim halde itici geliyor bana nedense..belki bir gün eser de izlerim hiç belli olmaz tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ön yargılıydım sıkıcıdır diye ama hiç de öyle değilmiş. Rastlarsanız izleyin derim ben

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...