17 Ocak 2013

Karanlığın Elli Tonu * E.L James

Elli Ton macerası sürüyor evet... 576 sayfalık serinin ilk kitabı okuyup şurada yazmıştım. Bu kitap daha da kalın 636 sayfa...Hayır kalın kitaplardan kaçan tiplerden değilim ama bir hikaye bu kadar gereksiz mi uzatılır yahu? Her gün sabahtan akşama kadar anlatılıyor her davranışla beraber. "Arabaya bindik, eve geldik, asansöre bindik, Taylor u gördüm, gülümsedim, içeri geçtik, Christian ın eşsiz kokusunu kokladım (bu Christian kokusu kim bilir kaç defa geçiyor kitapta), öpüştük vs vs... Her konuda ayrıntı olunca sevişmelerinin de ayrıntılarının yazılması kaçınılmaz tabi. 
Ergenlik dönemindeki kızlar için hayallerinin prensini anlatan bir kitap ancak 18 yaş altındakilerin okuması için de uygun değil. Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisinin erotik ve sığ versiyonunu okumaktaydım sanırım.
Amerikalılar gibi tepki verecek olursam 'Tanrı aşkına' toplamda yaklaşık 2000 sayfa olan bu romanı okumaktan başka yapılacak daha güzel işler var şu hayatta! Ama üç cildi de aldığım için okuyacağım dayanabilirsem:) Dayanabilirsem diyorum çünkü çok fazla tekrar ve gereksiz ayrıntı var "Anladık!" diyesi geliyor insanın. Ayrıntı olmasına rağmen olay örgüsü son derece basit. Nereden ne geleceğini tahmin edebiliyorsunuz ve tahmin ettiklerinizin gerçekleşmesi için okumaya devam ediyorsunuz...
Serinin bu cildinde ise beyaz atlı prensin karanlık duygularıyla yüzleşen esas kız ona daha çok bağlanır ve esas oğlan da ona... Her şey yoluna girmeye başlar gibi görünür... Ve kitap biter... Çok mu kısa oldu:)
İyi okumalar

2 yorum:

  1. Onlar emiş muradına diyorsun.... Nedense -biraz da yorumlar nedeni ile- pek merak etmedim bu kitabı. Bir vesile ile elime geçer mutlaka ama kendim almayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3. kitapın başındayım o yüzden onlar ermiş muradına kısmı daha tamamlanmadı ama kitabı alma konusunda sana katılıyorum. Ben de bu kitapları aldım sayılmaz:) Sevgiler

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...