18 Ocak 2013

Dizi Arayışlarım # 1 / İşler Güçler

Eskiden cnbc-e dizilerini seyrederdim... Ally Mcbeal, Two and a Half Man, The King of Queens, Two Guy and a Girl, Dawsons Creek, Frasier, Buffy, Dharma &Greg, How I Met Your Mother,  Nip/ Tuck, Married with Children, Scrubs, Malcolm in the Middle, My Name is Earl, Desperate Housewives, Lost, Dexter... Şöyle bir sayınca epey bir dizi seyretmişim bütün sezonlarını olmasa da... Açıkcası o dizileri özlüyorum. Şimdilerde de rastladıkça Big Bang Theory yi izliyorum. Ama aslında yukarıda saydıklarım kadar bana keyif veren bir dizi arayışındaydım...
İşler Güçler sık sık kulağıma çalınan bir dizi oldu bu süreçte ve denemek istedim. İnternetten 7 bölüm seyrettim... 3 oyuncunun (Ahmet Kural, Murat Cemcir, Sadi Celil Cengiz) gerçek isimleri ve gerçek cv leriyle oynadıkları bu dizide hepsi de iyi yerlere gelmeyi, iyi işler yapmayı, iyi paralar kazanmayı amaçlamaktadırlar. Ancak gerek kişisel problemleri, gerek aksilikler peşlerini bırakmaz ve bir türlü amaçlarına ulaşamazlar.
Yapımcıları cimri, hırslı, komik(!) bir adam... Ama insanın sinirlerini bozuyor bir kaç bölümden sonra. Abartılı ve yapmacık rol yapması insanı diziden soğutuyor. Bir de emektar oyuncu Rüstem rolünde Yılmaz Gruda nın konuşma tarzını zaten oldum olası sevmemişimdir onun kısımlarını seyretmek tam bir işkenceydi doğrusu.
Bir de Sadi nin yalan söyleyemeyen asi kız kardeşi rolünde Ceren Moray vardı ki, her zaman doğruyu söylemesi gerçekten keyifli sahneler yaratıyor. 
Dizide bu 3 adamın ve işsiz güçsüz adam Salih (Burak Satıbol) in beraber oynadıkları sahneler hızlı akan diyalogları, zekice cümleleriyle insanı eğlendirmiyor değil. 
Ayrıca dizinin parlayan yıldızı Ahmet Kural gerçekten oyunculuğuyla,  komik mimikleriyle iyi iş çıkarıyor. Ancak bu yeterli gelmedi diziye devam etmem için. Dizide merak unsuru yok, yani bir sonraki bölüm ne olacak diyemiyorsunuz. 
Ayrıca son izlediğim bölümlerde çıkan mafya kılıklı adam ise tamamen sakil duruyordu. Hani şu adi filmlerde mafya babaları olur ya onlardan koydular bir de diziye... Son bölüme göz attığımda  o adamın ve yapımcının saçma sapan konuşmaları diziyi istila etmiş durumdaydı... 
Çok güzel ve zekice bir komedi olabilecekken senaryonun itici gücü olmaması, bazı oyuncuların kötü oynaması ve kaliteyle kalitesizlik arasında çok ince bir çizgide her sahnede gidip gelmeleri bu diziyi izlemekten vazgeçirdi beni...  Eh ne diyelim kısmet başka dizilere:)
Ama dizinin müziğini çok beğendim bir dinleyelim:


İyi Seyirler

8 yorum:

  1. dexter'ı baştan sona kadar izlemediysen tavsiye ederim,süper sürükleyici,ben hala izliyorum 6.sezona başlıcam..
    işler güçler keyifli bir dizi,oyuncular tatlı ama evet merak uyandırmıyor..gülümsemek için,karakterler için izliyorum..senin bıraktığın yerden sonra devam eden bölümler komik aslında çok da kötü değil..dayanamayacak kadar sevmediysen izleme ama öbür türlü bir şans daha verebilirsin bence..oturup da 2 saat çin işkencesi gibi olan dramatik türk dizilerini izlemektense işler güçler'i izlemek daha keyifli benim için..ama sonuç olarak benim de tercihim yabancı diziler oluyor.daha akıcı,makul ve sürükleyici oluyorlar hiç şüphesiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dexter ı baştan itibaren bir kaç sezon izledim ama kaç sezon hatırlamıyorum. Ama bıraktım bir süre sonra sanırım beni soğutan bir şeyler oldu diziden ama ilginç kaliteli bir dizi. Evet yabancı diziler daha ilk andan itibaren sürüklüyor insanı. Bizim diziler biraz yavaş

      Sil
  2. Gelmiş geçmiş en sevdiğim dizi the king of queens olmuştur
    O dizideki sıcaklık başka dizilerde yok keşke DVD çıksa da alsam izlesem tekrar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel bir dizi Dharma and Greg de o tadda izlemediysen tavsiye ederim onu da..

      Sil
  3. 20 dakika benim favori dizim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç merak etmiyorum o diziyi nedense:) Yabancı diziden uyarlama ve Tuğba Büyüküstün ün oyunculuğundan olsa gerek...

      Sil
  4. İşler güçleri pek çok arkadaş önerdi bana ama tv izlemediğimden (Karadyı Hariç)bu da kamış oldu ama oldukça keyifliyiş dye duydum:)

    YanıtlaSil
  5. Cnbc-e dizilerinden vazgeçmem :) Tabi ben iyi bir tv izleyicisi olmadığım için dizileride günü gününe takip etmiyorum. ders çalışmaktan falan sıkılırsam ya da canım isterse bakıyorum. Bing Bang Theory i bende seviyorum. Two and a half man in yeni bölümlerini sabırsızlıkla bekliyorum. Ghost Whisperer ve 24 dizilerini daha önce izlemediysen tavsiye ederim ben severek izlemiştim. Hatta tekrar izlemek istiyorum.

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...