5 Ocak 2013

Seçilmiş Kişi * Carol Lynch Williams / Kitap

Bu kitap bana kitap sihirbazından şurada bahsettiğim alışverişimde hediye olarak gelmişti. Ben de isminden dolayı şu fantastik kitaplardan sandım. Hiç bir ilgim yoktur o kitaplara karşı ancak okuyayım dedim. Ancak tahmin ettiğim gibi bir konusu yokmuş...Kitabın ilk sayfalarında çok sıkıldım hatta pek adetim olmamasına rağmen yarım bırakmak istedim. Hem anlatımı psikolojik hem de çeviriden dolayı garip garip cümleler vardı. Diyaloglarda her cümlenin başında ben, sen özneleri kullanılmış nasıl bir çeviriyse artık! Oradaki cümle değil de şuna benzer diyaloglar var: " Sen su ister misin?" " Ben istemem" gibi. Bir anlamını da göremedim eğer kasıtlı bir vurguysa...13 yaşındaki bir kızın poligami bir ailede bir çok kardeşiyle ve anneleriyle olan hayatını onun gözünden anlatmaya başlıyor kitap.

Ben böyle tam sıkılmışken birden bire Peygamber denilen o topluluğun lideri kızın 60 yaşındaki amcasıyla evlenmesinin kendisine vahyedildiğini bildiriyor ve hikaye başlıyor. Sonra kızın başkasına olan aşkı, korkuları, umutları, nefretleri, çaresizliği gerçekten bir çocuk gözüyle anlatılıyor. Yazarın kitabı yazdığını tamamen unutuyor sanki o kızın hayatına tanıklık ediyorsunuz.
Kızın ailesinin de dahil olduğu bu  liderlerin yönettiği, dini insanların üstünde çıkarları için kullandığı sözde dini topluluk aileye ve kıza kabus dolu günler geçirtiyor ve hepsini yine kızın gözünden trajik bir şekilde gösteriyor kitap...
Benim için kötü başlayan bir kitabın böyle devam etmesine şaşırdım ancak şaşırma sürecim geçmedi. Çünkü psikolojik yönü ağır basan bu kitabın yine aynı ağır havayla biteceğini düşünmüştüm ancak aksiyon filmi tadında ve ummadığım bir sonla bitti. Sonuçta kitaptan memnun olmamın yanı sıra güçlü bir anlatım, farklı bir plan, hiç okumadığım bir yazarı okumuş olmamın keyfiyle ancak kimi yerlerdeki çeviri gariplikleriyle bu yolculuğa son vermiş oldum... 
Sevgiler

Altını Çizdiklerim:
  • " Fakat düşündüm, seni şimdi öpebilirdim ve cehenneme gidebilirdim ve buna değerdi."
  • " Benim bütün yüzüm yaralı. Sırtım incinmiş. Her şey incinmiş."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...